Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 101 a 150 di 162
Titolo Data di pubblicazione Autori File
Transmedialità e storytelling digitale a scuola: dati da un’esperienza di larga scala 1-gen-2014 DI BLAS, NICOLETTA
MOOCs for Teachers: eBooks, Digital Storytelling and EXPO2015 1-gen-2014 Nicoletta Di BlasAldo Torrebruno
A Portal of Educational Resources: Providing Evidence for Matching Pedagogy with Technology 1-gen-2014 DI BLAS, NICOLETTAPAOLINI, PAOLO +
Digital Storytelling at School: What Kind of Educational Benefits? 1-gen-2014 DI BLAS, NICOLETTA +
Exploratory portals: The need for a new generation 1-gen-2014 Paolini P.Di Blas N.
Multi-User Virtual Environments Fostering Collaboration in Formal Education 1-gen-2014 DI BLAS, NICOLETTAPAOLINI, PAOLO
Storytelling for cultural heritage 1-gen-2014 PAOLINI, PAOLODI BLAS, NICOLETTA
Exploratory computing: A challenge for visual interaction 1-gen-2014 DI BLAS, NICOLETTAMAZURAN, MIRJANAPAOLINI, PAOLOQUINTARELLI, ELISATANCA, LETIZIA
Exploratory computing: a draft manifesto (DSAA) 1-gen-2014 DI BLAS, NICOLETTAMAZURAN, MIRJANAPAOLINI, PAOLOQUINTARELLI, ELISATANCA, LETIZIA
MOOCs, Communities and Distributed TPACK 1-gen-2015 PAOLINI, PAOLODI BLAS, NICOLETTATORREBRUNO, ALDO
Expo Milano 2015: Supporting a World-Wide Educational Experience 1-gen-2015 Nicoletta Di BlasPaolo PaoliniAldo Torrebruno
ICT in education: teachers’ competences in a distributed TPACK perspective 1-gen-2015 DI BLAS, NICOLETTA
Exploratory portals of research data in education 1-gen-2015 DI BLAS, NICOLETTA
Digital Storytelling for Cultural Heritage: a Modular, Multi-channel, Multi-scenario Approach 1-gen-2015 DI BLAS, NICOLETTA +
La pedagogia al centro: un portale esplorativo di esperienze didattiche con le tecnologie 1-gen-2016 NICOLETTA DI BLAS
21st Century Skills and Digital Storytelling in the Classroom 1-gen-2016 DI BLAS, NICOLETTA
DIGITAL STORYTELLING IN FORMAL EDUCATION: COLLABORATION AND CURRICULUM CONNECTIONS 1-gen-2016 DI BLAS, NICOLETTA
Storytelling digitale a scuola 1-gen-2016 DI BLAS, NICOLETTA
Distributed and Dynamic TPACK: Evidences from a (Large) Case Study 1-gen-2016 DI BLAS, NICOLETTAPAOLINI, PAOLO
Distributed and Dynamic TPACK: Evidences from a Real-Life Case Study 1-gen-2016 Nicoletta Di BlasPaolo Paolini
Exploratory Computing: Combining Faceted Search with Data Mining 1-gen-2016 DI BLAS, NICOLETTAPAOLINI, PAOLO +
Distributed TPACK. What kind of teachers does it work for? 1-gen-2016 DI BLAS, NICOLETTA
Digital Badges in Formal Education: Are Teachers Ready? 1-gen-2017 Nicoletta Di Blas
Comunicazione multimediale di un restauro 1-gen-2017 Diletta ApollonioNicoletta Di BlasPaolo Paolini
Distributed and Dynamic TPACK as an Educational Approach 1-gen-2017 Nicoletta Di BlasPaolo Paolini
Knowledge Flows in a Learning Process: the DDK Model 1-gen-2017 Nicoletta Di BlasPaolo Paolini
Exploratory computing: a comprehensive approach to data sensemaking 1-gen-2017 Di Blas, NicolettaMazuran, MirjanaPaolini, PaoloQuintarelli, ElisaTanca, Letizia
Technology-enhanced intervention fostering behaviour changes 1-gen-2017 di Blas, NPaolini, PPeruselli, DPlotti, G
Combining IOT, Open Data and Messaging for Prevention of MCI/Frailty 1-gen-2017 di Blas, NPaolini, PPlotti, G
Health Prevention for the Aging Population in Smart Cities: the City4Age Project 1-gen-2017 Paolini, PDi Blas, N +
Designing and Delivering MOOCs that fit all Sizes 1-gen-2018 Stella CasolaNicoletta Di BlasPaolo PaoliniGiuseppe Pelagatti
Knowledge Flows as a Way to Understand Learning Processes 1-gen-2018 Stella CasolaNicoletta Di BlasPaolo Paolini
IL MODELLO TPACK NELLA FORMAZIONE DELLE COMPETENZE DIGITALI DEI DOCENTI. NORMATIVE MINISTERIALI E IMPLICAZIONI PEDAGOGICHE 1-gen-2018 Nicoletta Di Blas +
The mysteries of communication: What does it take to really listen? 1-gen-2018 Nicoletta Di Blas +
Italian teachers and Technology-Knowledge training 1-gen-2018 NICOLETTA DI BLAS +
Conversational Support for Education 1-gen-2018 Andrea BelliStella CasolaNicoletta Di BlasLuca LodiPaolo Paolini +
Schools as Protagonists in the Valorization and Communication of their Local Cultural Heritage 1-gen-2019 Bordin M.Casonato C.Di Blas N.Pracchi V.Vedoà M. +
Sustainable Chatbots supporting Learning 1-gen-2019 Nicoletta Di BlasLODI, LUCAPaolo PaoliniBarbara PerniciNiccolò RaspaROOEIN, DONYA +
Robots at School: Supporting Humanities Teaching Through Robots-Based Storytelling 1-gen-2019 A. BonariniN. Di Blas +
Revealing the everyday landscape: Innovative systems for heritage education in schools.The scar (school activates resources) project 1-gen-2019 Bonfantini B.Casonato C.Villa D.Di Blas N.Pracchi V.Vedoa M.
Data driven chatbots: A new approach to conversational applications 1-gen-2019 Nicoletta Di Blas.Lodi L.Paolini P.Pernici B.Rooein D. +
A scuola di paesaggio. Mappa partecipata del patrimonio culturale di Milano sud 1-gen-2019 C. CasonatoN. Di BlasM. BordinB. BonfantiniN. PracchiD. VillaM. VedoàG. CossaA. GreppiE. Negro
Voci dalla scuola al tempo del Coronavirus: dal MOOC all’eBook 1-gen-2020 Nicoletta Di BlasBarbara Di SantoAldo Torrebruno
Online learning through the lens of Plato: stories from Italy 1-gen-2020 Nicoletta Di Blas
Voci dalla scuola al tempo del Coronavirus:dal MOOC all’eBook 1-gen-2020 Nicoletta Di BlasBarbara Di SantoAldo Torrebruno
An Educational Experience to Raise Awareness about Space Debris 1-gen-2020 Colombo C.Di Blas N.Gkolias I.Lanzi P.Loiacono D.Stella E.
Innovare le scuole con la tecnologia. Indicazioni da una esperienza durante l'emergenza Covid-19 1-gen-2021 Tommaso AgasistiNicoletta Di Blas
Instructor Social Presence in Remote Teaching: “Yes, we Can!” 1-gen-2021 Nicoletta Di Blas
Flipped Classroom and Educational Videos: Instant Students’ Feedback 1-gen-2021 Vera CalchiNicoletta Di BlasAldo Torrebruno
A Video-tagging Tool to Support the Flipped Classroom 1-gen-2021 Nicoletta Di BlasVera CalchiRaffaele LoriniDiego PeruselliAldo Torrebruno
Mostrati risultati da 101 a 150 di 162
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile