PIREDDA, FRANCESCA
Anche le formiche, nel loro piccolo... Il caso Leroy Merlin
2019-01-01 Piredda, Francesca; Goldoni, Katia
BRAND EXEMPLARES:A SYSTEMATIC APPROACH TO DESIGNING A COMMUNICATION SYSTEM FOR THE BRAND
2006-01-01 Galbiati, MARIA LUISA; Piredda, Francesca
Cascina 9. Un progetto collaborativo per lo scambio di storie, competenze e produzioni tra attori del territorio
2020-01-01 Piredda, F.; Mariani, I.; Ciancia, M.; Bruno, G.; Honegger, S.; Malavasi, M.; Perondi, E.
Challenging hegemonic narratives. Power of story-based design strategies in activating sustainable social change
2022-01-01 Piredda, F.; Ciancia, M.
Co-designing Media at the Local Level: The Social TV Framework
2020-01-01 Piredda, Francesca
Communication Design for Social Engagement. Micro TV and the Integration of Branding and Storytelling into Participatory Processes
2017-01-01 Galbiati, MARIA LUISA; Piredda, Francesca
Conclusioni: approcci e strumenti di design per le nuove TV
2010-01-01 Galbiati, MARIA LUISA; Piredda, Francesca
Design, comunicazione e narrazione. Strategie e pratiche per affrontare la contemporaneità
2024-01-01 Piredda, F.; Ciancia, M.
Il designer e il cinematographer
2010-01-01 Piredda, Francesca
Il territorio come mondo (narrativo). Il confine fra mondo reale e mondo finzionale come luogo del progetto
2018-01-01 Piredda, Francesca
Impact and legacy of design for social innovation solutions
2020-01-01 Fassi, D.; Piredda, F.; Salvadeo, P.
Integrating audiovisual communication into system design for sustainability
2013-01-01 Galbiati, MARIA LUISA; Ciancia, Mariana; Piredda, Francesca; Vezzoli, CARLO ARNALDO
Introduction
2020-01-01 Fassi, Davide; Landoni, Paolo; Piredda, Francesca; Salvadeo, Pierluigi
La cultura del caffè. Un confronto fra i modelli di business di alcune imprese del caffè
2007-01-01 Piredda, Francesca
La mappa qualitativa della ricerca in design:videointerviste e blog DRM
2009-01-01 Bertolotti, Elisa; Piredda, Francesca; Villari, Beatrice
La televisione e il Web
2010-01-01 Piredda, Francesca
Movie design e retail experience. La dimensione ambientale della comunicazione
2005-01-01 Piredda, Francesca
Scenari e visioni per il futuro
2012-01-01 Piredda, Francesca
Series4Good: Co-designing a Serial Format for Building a Long-Term, Continuous and Generative Collaboration
2020-01-01 Piredda, Francesca
Teaching transmedia practice in a design school. The Plug Social TV experience
2022-01-01 Ciancia, M.; Piredda, F.