MOSCARELLI, ROSSELLA
 Distribuzione geografica
Continente #
EU - Europa 2.877
NA - Nord America 1.273
AS - Asia 922
SA - Sud America 223
AF - Africa 76
OC - Oceania 3
Totale 5.374
Nazione #
IT - Italia 1.582
US - Stati Uniti d'America 1.227
RU - Federazione Russa 751
SG - Singapore 369
CN - Cina 286
BR - Brasile 189
NL - Olanda 96
DE - Germania 95
FR - Francia 95
VN - Vietnam 70
GB - Regno Unito 53
KR - Corea 36
BE - Belgio 29
MA - Marocco 29
SE - Svezia 28
ES - Italia 27
JO - Giordania 26
FI - Finlandia 23
AR - Argentina 22
CA - Canada 22
AT - Austria 21
ID - Indonesia 20
IN - India 18
CI - Costa d'Avorio 17
MX - Messico 17
ZA - Sudafrica 15
BD - Bangladesh 14
IE - Irlanda 14
JP - Giappone 13
TR - Turchia 13
BG - Bulgaria 12
HK - Hong Kong 11
PT - Portogallo 11
PL - Polonia 8
TW - Taiwan 8
PH - Filippine 6
SA - Arabia Saudita 5
UA - Ucraina 5
AE - Emirati Arabi Uniti 4
BJ - Benin 4
CH - Svizzera 4
EC - Ecuador 4
IR - Iran 4
MU - Mauritius 4
NO - Norvegia 4
PK - Pakistan 4
EG - Egitto 3
IL - Israele 3
IQ - Iraq 3
LU - Lussemburgo 3
MT - Malta 3
PE - Perù 3
AU - Australia 2
DK - Danimarca 2
JM - Giamaica 2
KE - Kenya 2
LV - Lettonia 2
NP - Nepal 2
PA - Panama 2
RO - Romania 2
TH - Thailandia 2
TT - Trinidad e Tobago 2
UZ - Uzbekistan 2
VE - Venezuela 2
AZ - Azerbaigian 1
CL - Cile 1
CO - Colombia 1
DM - Dominica 1
EE - Estonia 1
ET - Etiopia 1
GE - Georgia 1
GI - Gibilterra 1
GR - Grecia 1
HR - Croazia 1
KG - Kirghizistan 1
LT - Lituania 1
NZ - Nuova Zelanda 1
PY - Paraguay 1
SI - Slovenia 1
SK - Slovacchia (Repubblica Slovacca) 1
TN - Tunisia 1
Totale 5.374
Città #
Milan 313
Ashburn 272
Singapore 262
Chandler 135
Hefei 129
Rome 114
Moscow 90
Santa Clara 65
Fairfield 62
Naples 49
Turin 45
Council Bluffs 38
Palermo 37
Boardman 36
Redmond 36
Seoul 36
Los Angeles 35
Kent 32
Florence 31
Bari 30
Bologna 30
Wilmington 30
Amsterdam 29
Cagliari 29
Houston 29
Beijing 28
Cambridge 27
Amman 26
Ho Chi Minh City 24
Frankfurt am Main 22
Woodbridge 22
Buffalo 21
Lawrence 21
New York 21
Vienna 20
Casablanca 18
London 17
São Paulo 17
Abidjan 16
Seattle 15
Brussels 14
Dallas 14
Uccle 14
Catania 13
Dublin 12
Helsinki 12
Ottawa 12
Pescara 12
Princeton 12
Crotone 11
Hanoi 11
Hong Kong 11
Jakarta 11
Málaga 10
Padova 10
Redwood City 10
San Diego 10
Verona 10
Medford 9
Porto 9
Redondo Beach 9
Reggio Emilia 9
Alessandria 8
Berlin 8
Genoa 8
Johannesburg 8
Monza 8
Munich 8
Stockholm 8
Tokyo 8
Turku 8
Udine 8
Ann Arbor 7
Atlanta 7
Brescia 7
Gravina in Puglia 7
Inverno 7
Istanbul 7
Levate 7
Rezzato 7
Rio de Janeiro 7
Vicenza 7
Cape Town 6
Carate Brianza 6
Como 6
Düsseldorf 6
Martinengo 6
Perugia 6
Salerno 6
Shanghai 6
Tianjin 6
Brooklyn 5
Cornaredo 5
Denver 5
Lauterbourg 5
Legnano 5
Marrakesh 5
Modena 5
Phoenix 5
Pisa 5
Totale 2.803
Nome #
Le Aree Interne Italiane. Un banco di prova per interpretare e progettare i territori marginali | Inner Areas in Italy. A testbed for interpreting and designing marginal territories 771
From Slow Tourism to Slow Travel: An Idea for Marginal Regions 280
Urbanistica Fragile. Sei tattiche per ripensare la pianificazione locale con linee lente e spazi aperti 256
CICLABILI E CAMMINI PER NARRARE TERRITORI. Arte, design e bellezza dilatano il progetto di infrastrutture leggere 245
Regenerating small and medium sized stations in Italian inland areas by the opportunity of the cycle tourism, as territorial infrastructure 179
La Strategia Nazionale Aree Interne 10 anni dopo: una proposta di analisi comparativa tra le programmazioni 2014-2020 e 2021-2027 = National Strategy for Inner Areas 10 Years Later: A Proposal of Comparative Analysis between the Phases 2014-2020 and 2021-2027 167
Cycling & Walking for Regional Development. How Slowness Regenerates Marginal Areas 159
Le linee lunghe di mobilità lenta: una visione concreta per rigenerare territori fragili 152
Il turismo lento come occasione di pianificazione territoriale e di rinnovamento urbano: Il caso del Cammino di Santiago = Slow tourism as occasion of regional planning and urban regeneration: The case of the Way of St. James 145
Marginality: From theory to practices 140
Optimal Charging Station Location in a Linear Cycle Path with Deviations 139
Aree interne e turismo lento: un’analisi sulla coerenza delle politiche nazionali lungo la Via Francigena e la ciclovia dell’Acquedotto Pugliese = Inner areas and slow tourism: an analysis of the coherence of national public policies along the Via Francigena and the cycle path of the Apulian Aqueduct 138
Vino e cemento. Il consumo di suolo nei piani urbanistici della Franciacorta 133
Cooperazione amministrativa e turismo lento: come il progetto di un cammino può ridurre la marginalità e le diseguaglianze territoriali 121
Designing Urban Spaces to Enhance Active and Sustainable Mobility: An Analysis of Physical and Symbolic Affordances in School Squares in the Metropolitan Area of Milan, Italy 117
La genesi del volume: passione e curiosità 112
Ripensare la rete di infrastrutture turistiche leggere per rigenerare le aree interne. Il caso della dorsale cicloturistica VENTO 110
Evaluating Urban Proximity: The Slowness Quality Index 108
The VENTO Cycleroute. Designing slowness for reading the Po river landscape from Venice to Turin 107
The Effectiveness of SEA in Evaluating the Land Consumption. An Analysis on 100 SEAs in Lombardy, Italy 104
Planning tourist infrastructures to regenerate marginalised territories: the study case of North Sardinia, Italy 100
Cambiare prospettiva sulla crisi abitativa: oltre i confini urbani del fabbisogno 94
Ripensare i servizi territoriali per linee: sentieri, ciclabili e cammini come servizi immateriali essenziali per le aree fragili 93
Quell’area interna chiamata Italia 93
El Camino de Santiago: actores y significados a lo largo del tiempo 89
LINEAR PLANNING TO REDUCE REGIONAL INEQUALITY. A THEORETICAL REVIEW AND THE CASE OF THE WAY OF ST. JAMES 89
LE INFRASTRUTTURE STRADALI E GLI IMPATTI DIRETTI E INDOTTI SUL CONSUMO DI SUOLO 86
Slow tourist infrastructures to enhance the value of cultural heritage in inner areas 85
Redesigning “schools squares” for a public city: a proposal of classification and intervention 84
Danube from River to Route: An Analysis on Slow and Cultural Tourism Development of the German Danube Cycling Path 81
From School to City: An Analysis of 600 School Squares Toward Designing Urban Places for and with Active Mobility 81
Una ciclostoria di energia, Bussolengo (VR) 79
Frammentazione amministrativa e pianificazione: il caso della valle del fiume Olona 72
Experimenting with Sustainable Hospitality: A Life Cycle Assessment Analysis of the Set-Up Phase of a Public Hostel in Italy 72
Planning a Pilgrimage Route: Public Policies and Actors to Develop the Via Francigena in Italy 71
The fragility of successful tourism destinations linked to cultural itineraries: the example of the way of St. James 64
Ripartiamo dalla lentezza. Progettare linee antifragili per rigenerare l’Italia a piedi e in bici 62
Traccia che racconta, connessione che sposta 61
Una politica per le aree interne o le aree interne in ogni politica? Riflessioni e ricerche per una revisione critica della SNAI 61
Un’antologia di narrazioni 59
Patrimonio architettonico e turismo lento: politiche di riuso lungo un cammino storico = Architectural heritage and slow tourism: policies of reuse along a historic pathway 55
Who is interested in developing the way of Saint James? The pilgrimage from faith to tourism 52
Slow tourism, public funding and economic development. A critical review on the case of the Way of St. James in Galicia 49
Integrating cycling tourism, e-mobility and local development: A spatial model to plan slow tourist paths for E-bikes 26
Totale 5.441
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Totale Lug Ago Sett Ott Nov Dic Gen Feb Mar Apr Mag Giu
2020/2021150 0 0 0 0 0 13 11 13 23 53 14 23
2021/2022343 29 23 3 34 19 21 31 34 55 21 28 45
2022/2023581 27 10 40 52 56 71 23 46 93 30 70 63
2023/2024564 51 31 27 66 31 53 54 32 38 47 73 61
2024/20251.316 57 24 58 48 108 140 100 110 190 93 191 197
2025/20262.241 585 708 330 398 195 25 0 0 0 0 0 0
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