Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 23 di 23
Titolo Data di pubblicazione Autori File
Social Changes and Age Obsession: The Role of Communication Design 1-gen-2017 V. BucchettiF. CasnatiM. I. Reina
Icons: Normativity and Gender Inequalities 1-gen-2019 F. CasnatiV. Bucchetti
The Education of Responsible Designers in a Male-oriented Society. 1-gen-2019 V. BucchettiF. Casnati
THE CONTRIBUTION OF COMMUNICATION DESIGN TO ENCOURAGE GENDER EQUALITY 1-gen-2019 V. BucchettiF. Casnati
Le famiglie nei libri di scuola, rappresentazioni inique. Design della comunicazione e tematiche di genere nei supporti didattici della scuola primaria. 1-gen-2020 F. CasnatiB. Verrotti di Pianella
Packaging as a link to the environmental issues. Tools and languages for the communication of sustainability. 1-gen-2020 V. BucchettiF. Casnati
Le disuguaglianze di genere veicolate dai linguaggi pittogrammatici. Una ricerca istruttoria per la definizione di strumenti-guida destinati al progettista 1-gen-2020 Francesca Casnati
Universal visual languages in a male-oriented society 1-gen-2021 V. BucchettiF. Casnati
Stereotypes and Visual Emblems in Contemporary Cultural Systems between Simplification and Banalization 1-gen-2022 Francesca Casnati +
Tracce di iper-in-visibilità. Rappresentazione e disparità di genere: uno sguardo sulla quotidianità 1-gen-2022 V. BucchettiF. Casnati
Technology toward more-than-human symbiosis: Critical reflections from the design perspective 1-gen-2022 Ianniello, AlessandroRomani, AlessiaCasnati, Francesca
Codesign with more-than-humans: toward a meta co-design tool for human-non-human collaborations 1-gen-2022 Romani, AlessiaCasnati, FrancescaIanniello, Alessandro
Maturità negate. Un vuoto mediatico generazionale 1-gen-2022 F. Casnati
Communication design to foster gender equality 1-gen-2022 V. BucchettiF. Casnati
We say stop. Riflessioni e contributi critici per contrastare la violenza contro le donne 1-gen-2024 V. BucchettiF. Casnati
The recognition of the Other through (iconic) language. Gender-sensitive practices and advice from and for communication design. 1-gen-2024 F. Casnati +
Provocation Through Narratives: New Speculative Design Tools for Human-Non-Human Collaborations 1-gen-2024 Casnati, FrancescaIanniello, AlessandroRomani, Alessia
Transdisciplinarity among universities as a catalyst for a gender-sensitive revolution. Strategies and approaches from the perspective of communication design. 1-gen-2024 V. L. BucchettiF. Casnati
Strategie comunicative per contrastare la violenza di genere 1-gen-2024 F. Casnati
NOT FOR HER. AI Revealing the unseen. 1-gen-2025 Ilaria BollatiValeria BucchettiFrancesca CasnatiNicola GattiIngrid PaolettiMatteo RutaUmberto Tolino
NOT FOR HER. L’Intelligenza Artificiale che svela l’invisibile 1-gen-2025 Ilaria BollatiValeria BucchettiFrancesca CasnatiNicola GattiIngrid PaolettiMatteo RutaUmberto Tolino
Materialising gender fairness through iconic language: empowering tools from and for the design community 1-gen-2025 f. Casnativ. bucchetti
Communication designers for fairness. A feminist model to activate gender de-biasing paths. 1-gen-2025 F. Casnati
Mostrati risultati da 1 a 23 di 23
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile