Online mathematics learning is spreading among tertiary education. One of the challenges for secondary mathematics teachers is to prepare their students to learning in this new format. MOOC videos delivered online for free are one of these formats and it is necessary to investigate how teachers’ attitudes and goals influence their choices about planning and delivering mathematics lessons that resort to this kind of resources.
Gli strumenti online per l’apprendimento della matematica sono molto diffusi soprattutto in università. Una delle sfide per gli insegnanti di matematica delle scuole secondarie è quello di preparare i loro studenti a usare questi nuovi formati. I video educativi dei MOOC (Massive Open Online Course), disponibili gratuitamente online, fanno ormai parte di questi nuovi formati di apprendimento. In questo contributo si indaga quali fattori influenzano le scelte dell’insegnante nella pianificazione e implementazione di lezioni che integrano queste risorse.
Insegnare matematica a scuola attraverso i video
Domenico Brunetto
2019-01-01
Abstract
Online mathematics learning is spreading among tertiary education. One of the challenges for secondary mathematics teachers is to prepare their students to learning in this new format. MOOC videos delivered online for free are one of these formats and it is necessary to investigate how teachers’ attitudes and goals influence their choices about planning and delivering mathematics lessons that resort to this kind of resources.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
Brunetto_IMSI_flip.pdf
Accesso riservato
:
Pre-Print (o Pre-Refereeing)
Dimensione
229.69 kB
Formato
Adobe PDF
|
229.69 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.