The safety of rail transport is affected by the condition and integrity of the infrastructure on which the rolling stock circulates. The article aims at making a bibliographic analysis of measurement and processing techniques showing how the integration between accelerometric measurements and contact forces can lead to an improvement in the identification and prediction of the onset of permanent way defects. The purpose of the study is to provide useful elements and tools to approach the issue of diagnostics and maintenance of the railway infrastructure.

La sicurezza del trasporto su ferro è influenzata dallo stato e dall’integrità dell’infrastruttura su cui circolano i rotabili. L’articolo si propone di fare un’analisi bibliografica delle tecniche di misura ed elaborazioni mostrando come l’integrazione fra le misure accelerometriche e delle forze di contatto possa portare ad un miglioramento dell’identificazione e della previsione di comparsa dei difetti dell’armamento. Lo scopo dello studio è quello di poter fornire elementi e strumenti utili per approcciarsi alla tematica della diagnostica e della manutenzione dell’infrastruttura ferroviaria.

Diagnostics of the railway track-Possibility of development through the measurement of accelerations and contact forces | La diagnostica dell’armamento ferroviario-Possibilità di sviluppo attraverso la misura di accelerazioni e forze di contatto

Di Gialleonardo E.;Somaschini C.;LA PAGLIA I.;
2024-01-01

Abstract

The safety of rail transport is affected by the condition and integrity of the infrastructure on which the rolling stock circulates. The article aims at making a bibliographic analysis of measurement and processing techniques showing how the integration between accelerometric measurements and contact forces can lead to an improvement in the identification and prediction of the onset of permanent way defects. The purpose of the study is to provide useful elements and tools to approach the issue of diagnostics and maintenance of the railway infrastructure.
2024
La sicurezza del trasporto su ferro è influenzata dallo stato e dall’integrità dell’infrastruttura su cui circolano i rotabili. L’articolo si propone di fare un’analisi bibliografica delle tecniche di misura ed elaborazioni mostrando come l’integrazione fra le misure accelerometriche e delle forze di contatto possa portare ad un miglioramento dell’identificazione e della previsione di comparsa dei difetti dell’armamento. Lo scopo dello studio è quello di poter fornire elementi e strumenti utili per approcciarsi alla tematica della diagnostica e della manutenzione dell’infrastruttura ferroviaria.
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