John Hejduk and his collaborators devised a series of pedagogical exercises that characterised the educational system of the Cooper Union School of Art in New York. Among these exercises, one in particular had the merit of triggering a debate between art and architecture, becoming an “essential theorem” and fulcrum of the teaching of architecture in this school: the Juan Gris Problem.
John Hejduk e i suoi collaboratori idearono una serie di esercizi pedagogici che contraddistinsero il sistema didattico della Cooper Union di New York. Di questi esercizi uno in particolare ha avuto il merito di aprire un confronto tra arte e architettura, diventando “teorema imprescindibile” e cardine dell’insegnamento dell’architettura di questa scuola: il Juan Gris Problem.
La logica di un linguaggio. John Hejduk e Juan Gris Problem
T. Brighenti
2018-01-01
Abstract
John Hejduk and his collaborators devised a series of pedagogical exercises that characterised the educational system of the Cooper Union School of Art in New York. Among these exercises, one in particular had the merit of triggering a debate between art and architecture, becoming an “essential theorem” and fulcrum of the teaching of architecture in this school: the Juan Gris Problem.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
La logica di un linguaggio. John Hejduk e il Juan Gris Problem.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo su rivista
:
Publisher’s version
Dimensione
909.24 kB
Formato
Adobe PDF
|
909.24 kB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.