The central topic of the paper is the relationship between mobility infrastructure and run-down public spaces in outlying areas, in which São Paulo, which is taken into consideration as a case study, becomes good prac-tice for the creation of new infrastructure, termed soft mobility infrastructure, which is grafted onto existing networks, taking advantage of their accessibility and potential for the regeneration of run-down public spaces in the historic centre. An analytical methodology and a series of regeneration strategies have been developed in order to be applied to all of the city's public spaces and other analogous situations in the historic centres of Brazilian cities.
Tema centrale del contributo è il rapporto tra le infrastrutture della mobilità e gli spazi pubblici degradati limitrofi, dove l’esperienza della città di São Paulo, presa in esame come caso studio, diviene buona pratica per la creazione di una nuova infrastruttura, definita di mobilità leggera, che va ad innestarsi sulle reti esistenti, sfruttandone l’accessibilità e le potenzialità per la rigenerazione degli spazi pubblici degradati del centro storico. Una metodologia di analisi e una serie di strategie di rigenerazione sono state studiate per essere applicate a tutti gli spazi pubblici della città e ad altre situazioni affini presenti nei centri storici delle città brasiliane.
Infrastruttura e spazio pubblico / Infrastruttura dello spazio pubblico. Il caso della metropoli di São Paulo del Brasile
DAPRA', FRANCESCA
2016-01-01
Abstract
The central topic of the paper is the relationship between mobility infrastructure and run-down public spaces in outlying areas, in which São Paulo, which is taken into consideration as a case study, becomes good prac-tice for the creation of new infrastructure, termed soft mobility infrastructure, which is grafted onto existing networks, taking advantage of their accessibility and potential for the regeneration of run-down public spaces in the historic centre. An analytical methodology and a series of regeneration strategies have been developed in order to be applied to all of the city's public spaces and other analogous situations in the historic centres of Brazilian cities.File | Dimensione | Formato | |
---|---|---|---|
TECHNE 11_INFRASTRUTTURE_Daprà.pdf
accesso aperto
Descrizione: Articolo completo
:
Publisher’s version
Dimensione
1.26 MB
Formato
Adobe PDF
|
1.26 MB | Adobe PDF | Visualizza/Apri |
I documenti in IRIS sono protetti da copyright e tutti i diritti sono riservati, salvo diversa indicazione.