Sfoglia per Autore  

Opzioni
Mostrati risultati da 1 a 49 di 49
Titolo Data di pubblicazione Autori File
Engagement in Mathematics MOOC Forums In corso di stampa Chiara AndràElisabetta Repossi
Teaching as a system: COVID-19 as a lens into teacher change 1-gen-2022 Brunetto, DomenicoBernardi, GiuliaAndrà, ChiaraLiljedahl, Peter
Mathematics for Social Integration 1-gen-2021 Domenico BrunettoChiara AndràNicola ParoliniMarco Verani
Four Fundamental Modes of Participation in Mathematics Group Activities 1-gen-2020 Andrà, ChiaraBrunetto, DomenicoParolini, NicolaVerani, Marco
TEEN-IMMIGRANTS EXPLORE A MATH MOBILE APP 1-gen-2020 Andrà, ChiaraBrunetto, DomenicoParolini, NicolaVerani, Marco
Experiences of Empowerment in Mathematics 1-gen-2020 Andrà, ChiaraBrunetto, Domenico
Commentary on Anonymous Versus Non-anonymous Surveys 1-gen-2020 Andrà, ChiaraBrunetto, DomenicoPini, Alessia
Designing mathematics hybrid classrooms in high school: the cases of Nicoletta and Lorenza. 1-gen-2020 Chiara AndràDomenico BrunettoIgor Kontorovich
Designing mathematics hybrid classrooms in high school: the cases of Valeria 1-gen-2020 Chiara AndràDomenico BrunettoIgor Kontorovich
Differenze di genere, tecnologie digitali e conoscenza matematica: una fotografia degli studenti immatricolati ai corsi universitari in Ingegneria 1-gen-2020 Chiara AndràDomenico BrunettoAlessia Pini
Spunti per una "educazione logica" nella formazione matematica pre-universitaria 1-gen-2019 IADEROSA, ROSAAndrà ChiaraBrunetto Domenico
Teaching with emerging technologies in a STEM university mathclass 1-gen-2019 Chiara AndràGiulia BernardiDomenico Brunetto
Designing mathematical tasks to promote students’ interaction 1-gen-2018 chiara andràdomenico brunettoelisabetta repossi
Scommettere sulla matematica, oggi: perché? 1-gen-2018 C. AndràN. Parolini
Una scommessa sulla matematica a scuola 1-gen-2018 C. AndràD. BrunettoN. ParoliniM. Verani
The First Research Paper in Mathematics Education: A Beginner and His Young Mentor Talk About Their Experience 1-gen-2018 C. AndraD. Brunetto
Student interactions during class activities: A mathematical model 1-gen-2018 Brunetto, D.Andrà, C.Parolini, N.Verani, M.
Teacher tensions as a lens to understand teachers’ resistance to change 1-gen-2018 chiara andraPeter Liljedahlpietro di Martino +
There is more than one flipped classroom 1-gen-2017 Chiara AndràDomenico BrunettoKontorovich
An analysis of freshmen engineering students’ notes during a preparatory mathematics course 1-gen-2017 chiara andra
In-service math teachers’ autobiographical narratives: the role of metaphors 1-gen-2017 C. Andra
BetOnMath. Azzardo e matematica a scuola 1-gen-2016 ANDRA', CHIARAPAROLINI, NICOLAVERANI, MARCO
Teachers’ perspective on group dynamics 1-gen-2016 C. AndràD. BrunettoN. ParoliniM. Verani
I can - you can: cooperation in group dynamics 1-gen-2016 ANDRA', CHIARABRUNETTO, DOMENICOPAROLINI, NICOLAVERANI, MARCO
Using Gambling Simulators to Foster Awareness About Gambling Risks: A Focus on Emotions 1-gen-2015 ANDRA', CHIARAPAROLINI, NICOLAVERANI, MARCO
Seeing students' interaction through teachers' eyes 1-gen-2015 ANDRA', CHIARALILJEDAHL, PETER GUNNAR
What is a "good" massive open online course? 1-gen-2015 ANDRA', CHIARABRUNETTO, DOMENICO SAVIO
A PRIORI RELIABILITY OF TESTS WITH CUT SCORE 1-gen-2015 ANDRA', CHIARA +
Reading mathematics representation: an eye-tracking study 1-gen-2015 ANDRA', CHIARA +
Teacher tension: important considerations for understanding teachers' actions, intentions and professional growth needs 1-gen-2015 ANDRA', CHIARA +
'I sense' and 'I can': new insights into students' interactions. 1-gen-2014 ANDRA', CHIARALILJEDAHL, PETER GUNNAR
L'analfabetismo matematico e l'illusione di vincere 1-gen-2014 ANDRA', CHIARAPAROLINI, NICOLAVERANI, MARCO
A specific language towards a new conceptual framework for networking methodologies in the field of affect 1-gen-2014 ANDRA', CHIARA
Probability and gambling abuse 1-gen-2014 ANDRA', CHIARAPAROLINI, NICOLAVERANI, MARCO
Students' gazes: new insights into student interactions 1-gen-2014 ANDRA', CHIARA +
Intuitive thinking in a context of learning 1-gen-2013 ANDRA', CHIARA +
L???entrata nei tunnel mentali da un punto di vista semiotico: analisi di un esempio tratto da un test sulle frazioni 1-gen-2013 ANDRA', CHIARA +
Intuition in activity: an example from workplace mathematics 1-gen-2013 ANDRA', CHIARA +
How do students understand mathematical lectures? Note-taking as a retelling of the teacher's story 1-gen-2013 ANDRA', CHIARA
Sei un furfante o un cavaliere? Un modello per descrivere le argomentazioni dei bambini 1-gen-2012 ANDRA', CHIARA +
Le lezioni di matematica: storie senza azioni? 1-gen-2012 ANDRA', CHIARA +
Un percorso per il rafforzo di competenze relative al problem solving aritmetico 1-gen-2012 ANDRA', CHIARA +
Interplay of cognition and affect in undergraduate math students??? careers: insights from recursive partitioning 1-gen-2012 ANDRA', CHIARA +
Matematica: non è solo questione di testa 1-gen-2011 ANDRA', CHIARA +
A model for describing reasoning in logical tasks 1-gen-2011 ANDRA', CHIARA +
La lavagna come mediatore e il ruolo del corpo nell'insegnamento della matematica: uno studio in ambiente universitario. 1-gen-2011 ANDRA', CHIARA
A method for quantifying focused versus overview behavior in AOI sequences 1-gen-2011 ANDRA', CHIARA +
Teaching styles in the classroom: how do students perceive them? 1-gen-2010 ANDRA', CHIARA
A trihamiltonian extension of the Today lattice 1-gen-2007 ANDRA', CHIARA +
Mostrati risultati da 1 a 49 di 49
Legenda icone

  •  file ad accesso aperto
  •  file disponibili sulla rete interna
  •  file disponibili agli utenti autorizzati
  •  file disponibili solo agli amministratori
  •  file sotto embargo
  •  nessun file disponibile